Craps to gra o prostych zasadach. Celem tej gry w kości jest odgadnięcie, co się stanie, gdy dokładnie rzuci się dwiema kostkami. Podczas gry w kości gracze mogą obstawiać wyniki „Pas" lub „Nie pasuj".
W grze w kości zakład Pass jest zdecydowanie najbardziej typowy. Trzeba wyrzucić 7 lub 11 przy pierwszym rzucie kostką, aby wygrać zakład Pass (znany jako „rzut wyjścia"). Zakład Pass jest przegrany, gdy strzelec wyrzuci 2, 3 lub 12. „Punktem" jest liczba wyrzucona, jeśli 4, 5, 6, 8, 9 lub 10 się nie pojawi. Zakład Pass wygrywa, jeśli strzelec ponownie wyrzuci liczbę punktową. Jeśli strzelec wyrzuci 7, zakład kończy się niepowodzeniem (w takim przypadku zakład Pass przegrywa).
Jak sama nazwa wskazuje, zakład Don't Pass jest przeciwieństwem zakładu Pass. Aby odnieść sukces, strzelec musi wyrzucić 2 lub 3 w rzucie wyjściowym w ramach zakładu Don't Pass. Zakład Don't Pass jest przegrany, gdy strzelec zdobędzie 7 lub 11.
Zakłady są uważane za push, jeśli gracz wyrzuci 12. (nie wygrywa ani nie przegrywa). Możliwe jest wygranie zakładu Don't Pass, jeśli strzelec wyrzuci 7 przed ponownym wyrzuceniem liczby punktowej po ustalonej liczbie punktowej.
Craps oferuje różne zakłady wykraczające poza standardowe zakłady Pass i Don't Pass, w tym zakłady Come i Don't Come, zakłady Position i zakłady Field. Dostępne są różne zakłady, a każdy ma własne wytyczne i strukturę płatności.
Różne odmiany kości mają swoje własne specyficzne zasady, które mogą się różnić w zależności od rodzaju gry.