Bezgotówkowa, bezpieczna metoda płatności online w czasie rzeczywistym – PayNow – została wprowadzona i promowana w 2017 roku zarówno wśród konsumentów, jak i firm. Wprowadzony przez Association Bank of Singapore (ABS) PayNow był bezpośrednią odpowiedzią na zwiększone zapotrzebowanie na wygodniejszy i wydajniejszy sposób przesyłania opłat i otrzymywania środków.
PayNow jest nadzorowany przez Monetary Authority of Singapore (MAS) i oferuje rozszerzoną usługę transferu środków, która umożliwia klientom czternastu banków uczestniczących w PayNow wysyłanie i odbieranie środków w dolarach singapurskich (SGD) z jednego konta bankowego w Singapurze na drugie. Te uczestniczące banki obejmują między innymi Citibank Singapore Limited; Bank DBS/POSB; HSBC; Maybank; Bank OCBC; Standard Chartered Bank; i United Overseas Bank.
Każdy klient i firma może zarejestrować się w usłudze PayNow, używając numeru telefonu komórkowego zarejestrowanego w Singapurze, singapurskiego krajowego dowodu tożsamości lub zagranicznego numeru identyfikacyjnego, numeru rejestracyjnego firmy UEN lub wirtualnego adresu płatności. Użytkownicy mogą następnie przelewać środki SGD z jednego konta bankowego lub konta e-portfela na inne za pośrednictwem sieci szybkich i bezpiecznych transakcji (FAST). Jest to regulowana i ustandaryzowana kolej płatnicza, która zapewnia bezpieczną interoperacyjność między dostawcami usług płatniczych.
Kod QR można również utworzyć dla Ciebie podczas korzystania z proxy PayNow Mobile. Jest dostępny po zarejestrowaniu numeru telefonu komórkowego w PayNow za pośrednictwem DBS/POSB digi bank/iWealth i może być udostępniany w celu łatwego otrzymywania środków za pośrednictwem zarejestrowanego numeru telefonu komórkowego w PayNow.
W połączeniu z dostawcami usług płatniczych innych krajów sąsiednich, takimi jak Stripe, DuitNow, UPI i PromptPay, PayNow zapewnia Singapurczykom innowacyjną możliwość natychmiastowego dokonywania płatności transgranicznych i odwrotnie w krajach takich jak Malezja i Tajlandia.
Zaufana usługa płatnicza jest dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku i oszczędza koszty dla klientów, ponieważ opłata jest znacznie niższa niż w przypadku kart w Singapurze.